Meget af marketingen kan du automatisere

Automation frigiver altid menneskelige ressourcer, uanset om vi taler automation på samlebåndet eller som led i online marketing. Inden for den digitale marketings verden findes der det, der hedder marketing automation, som bl.a. gør det nemt at følge adfærden hos dem, der besøger din webshop eller din hjemmeside i øvrigt. E-mail-markedsføring er også en proces, der vil kunne automatiseres.

Her kan du lære om, hvordan automatisering af markedsføring kan hjælpe i din virksomhed.

Marketing automation gør det lettere at lave målrettede tilbud

Marketing automation vil i praksis indbefatte en masse forskellige indsatser, da meget i forhold til din digitale marketing kan håndteres automatisk af et system frem for af en marketingansat. Som sagt er ét aspekt ved automation af digital marketing, at du kan følge folks adfærd. Det vil sige, at du kan indsamle data om dem (inden for lovens grænser), du kan bruge til at lave målrettede tilbud.

Få nemt ved at lave personaliseret indhold til kunder og besøgende

Fordelene ved at lave målrettede eller for den sags skyld skræddersyede tilbud er mange. Fx at folk reagerer mere positivt på personaliserede tilbud eller indhold, end de gør på mere generisk indhold, der er formuleret for at kunne appellere til så mange som muligt. Resultatet bliver, at kunden får en bedre oplevelse af at gøre handel med dig, hvilket skaber grobund for nye køb og høj kundeloyalitet.

Hent hjælp til automatisering af marketing i din virksomhed

For at komme godt i gang med marketing automation bør du få professionel hjælp. For det kræver et skarpt øje for indsamling og analyse af data at lave det helt rette system til automatisering af din virksomheds marketing. Det kan lyde komplekst at overlade større dele af marketingen til et system, men du får skabt en bedre oplevelse for besøgende/købere og får frigivet kræfter til andre formål.