3 gode vaner til efterårstræningen

Elsker du også at være aktiv? Her får du nogle bud på gode vaner, som kan hjælpe dig godt på vej til at få det meste ud af efterårstræningen.

Varieret kost og motion går hånd i hånd

Har du lyst til at indføre sundere og mere varierede madvaner? Det kan være nemmere at forholde sig til nogle sundere madvaner, hvis du ikke indfører radikale ændringer. Du behøver jo ikke gå all-in og være nødt til at afskaffe fredagsslik og det dejlige glas vin til middagen. Start med at indføre nogle små ændringer i hverdagens kost som fx at drikke mere vand og spise mere grønt.

Det kan være, du har lyst til at spise mere lyst kød som kylling og fisk, som indeholder fiskeolie. Og det kan være, den blandede salat med tomater, æbler og gulerødder er en smagsoplevelse, der danser på tungen. Lyder det ikke godt?

Find tid til din træning

I en travl hverdag kan det godt være svært at finde tiden og måske endda lysten til at træne. Nu hvor vejret er blevet koldere, mere blæsende og regnfuld, kan det være mere lokkende at sidde foran tv’et end at finde cyklen eller løbeskoene frem. Eller bevæge sig ned i fitnesscentret for den sags skyld. Nogle kan have gavn af at planlægge sin tid, simpelthen indsætte det i kalenderen, for at finde tiden til sig selv og træningen.

Glæde er nøglen til gode vaner. Du skal kunne være i din træning og have tid og lyst til at gøre det. For din egen, dit overskuds og din krops skyld.

Træn sammen

Det kan være en god idé at træne sammen med andre. Måske har din gode ven også lyst til at prøve kræfter i fitnesscentret, eller du kan tage din nabo under armen på en tur i området. Det inviterer til en god snak.

Det skal prøves!