Vil du gerne have dine produkter på hylderne i Netto? Læs med her

Netto er den største discount butikskæde i Danmark. De promoverer sig på, at de sælger produkter af meget høj kvalitet men til gode lave priser. Lave priser og gode produkter, er en ting, som de hver dag forsøger at efterleve. De sælger varer i deres butik, som leveres af de kendte mærker du kender, men derudover har de også flere og flere af deres egne mærker på hylderne – altså netto private label produkter. Hvis du går og drømmer om at se dine produkter på hylderne i Netto, så er et private label produkt en god måde, hvorpå dit produkt kan komme ind i sortimentet. Du kan få hjælp hos Tasteful, hvis du ønsker at komme ind på markedet i Danmark. Herunder finder du fremgangsmåden for, hvordan tasteful arbejder. Normalt arbejder de ud fra 7 trin. Herunder er fremgangsmåden kort beskrevet. 

På udkig efter nye ting

Hos tasteful har de et team, der bestræber sig på at være opdateret på trends og smagsvarianter inden for fødevarer. De besøger en masse forskellige steder rundt omkring i verden for at smage på så meget forskelligt mad som mulig. Derudover har de tæt kontakt til personer forskellige steder i verden, som kan holde dem opdateret på trends fra mange forskellige lande. De udvælger de produkter, som de tror, der har mest potentiale for at klare sig godt på markedet. Det er vigtigt med et produkt, der er efterspørgsel efter, og som der samtidig er mulighed for at udvikle videre på. De bedste ideer tager de med videre til næste proces. 

Passer produktet til det danske marked? 

Når der skal videreudvikles på et nyt produkt, er det vigtigt at markedet analyseres, og at produktet vil stemme overens med de værdier som butikken, hvor produktet skal sælges, står for. Emballagen skal designes, således at det afspejler smagen, og hvad produktet skal kunne. Derudover vil produktet blive testet grundigt. Produktet testes blandt andet i fokusgrupper, hvor personerne afprøver produktet og kommer med deres mening. Ud fra diverse tests af produktet vil det efterfølgende tilpassses, så det fungerer bedst muligt. 

Klar til at komme på hylderne

Det færdige produkt vil blive testet en sidste gang for at sikre, at der er blevet skabt et produkt, der kan sælge godt i butikkerne. Dette vil foregå gennem individuelle tests samt endnu flere fokusgruppe tests. Til sidst vil det færdige og tilpassede produkt blive lanceret på det danske marked i udvalgte butikker.