Hvordan laver man et dashboard til kontoret?

Dashboard til kontoret

Har du planer om at lave et dashboard til dit kontor? I så fald skal du finde ud af, hvordan du bedst bærer dig ad med dette. Det er bestemt ikke alle, der ved, hvordan de skal gøre dette. Derfor er der mange, der ender med blot at kaste sig hovedkulds ud i det.

Selvom det kan virke tiltalende, er det vigtigt, at du ikke blot kaster dig over det. Derimod bør du sætte tid af til at finde ud af, hvordan du bedst laver dit dashboard. Er det noget, du søger hjælp til, er du havnet det rette sted.

Brug en færdig løsning

Der er ikke nogen grund til at bruge en stor sum penge på at udvikle et system fra bunden. Der findes et hav af systemer på nettet, der kan bruges til at lave dit dashboard. Mange af dem koster desuden kun ganske få hundrede kroner om måneden.

Ikke nok med det, så er de særdeles nemme at bruge. Det betyder, at du sagtens kan lave et dashboard, selvom du ikke har prøvet det før. Du skal nemlig ikke i gang med at programmere eller deslige, da det hele findes som færdige løsninger i systemet.

Find ud af, hvad du vil vise

Inden du går i gang med at lave dit dashboard, skal du finde ud af, hvad du vil vise på det. Her har du sandsynligvis rigtig mange muligheder. Der er nemlig en lang række ting, man kan vise på det. Det er dog vigtigt, at du holder dig til, hvad der giver mening at vise.

Hvis du f.eks. driver en webshop, er det oplagt, at du viser salgs- og besøgstal. Hvis det kan lade sig gøre, kan du også vise dine marketingomkostninger. Dermed kan du også hurtigt regne ud, hvad dagens overskud lyder på.

Overvej om du skal lave det selv

Det er ikke sikkert, at det kan betale sig, at du kaster dig over at lave dit dashboard selv. Hvis du har travlt med andre opgaver, kan du finde en specialist, du kan overlade det til. Dermed er du også sikker på, at det bliver lavet ordentligt.

Ganske vist vil det koste dig en sum penge at sætte det op, men der skal ikke herske tvivl om, at de er godt givet ud. Et sådant dashboard kan nemlig være guld værd i en forretning, hvor der er fart over feltet. Her sørger det nemlig for, at du hele tiden har et godt overblik.